Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2025-01-26, 21:01   #1

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 3219

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

V75 Kalmar 1 februari

Ser ut som en västkustomgång.
Visst måste väl Halmstadstränarna Untersteiner och Lähdekorpi ta hem några segrar? Likaså borde Åbys Maria Törnqvist ta hem någon. Inga otäcka Djusar eller Kihlströmmar i sikte som likt jätten Glufs-Glufs ska roffa åt sig det mesta.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-01-26, 21:54   #2

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 15849
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Ser ut som en västkustomgång.
Visst måste väl Halmstadstränarna Untersteiner och Lähdekorpi ta hem några segrar? Likaså borde Åbys Maria Törnqvist ta hem någon. Inga otäcka Djusar eller Kihlströmmar i sikte som likt jätten Glufs-Glufs ska roffa åt sig det mesta.
Du har en poäng där Bosse Guld. Finns väl några intressanta Jägers och Axevalla hästar oxå. Och naturligtvis hemmabanan.
Men visst har vi en härlig syd svensk inspirerad omgång.
Hm det är väl möjligen den där Gävle Wallin som kan störa den sydländska dominansen.
Visst är det en härlig omgång
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-01-27, 16:28   #3

Standard

Sura principer.
I avd 3 är 2 Ture L.A. en bra spikidé. Torde väl ha kanonchans att ta hem detta. MEN jag har ju en princip att ALLTID ha med 5:an i kort auto så jag tvingas dubbla med chanslöse 5 Sheriffen. Han har visserligen vunnit på 1640 auto från spår 5 tidigare men låt mig tvivla. Om den skulle vinna så vet ni nu hur jag kunde ha med den på två hästar.
Gammal 2025-01-27, 16:47   #4

Standard

Citat:
Sura principer.
I avd 3 är 2 Ture L.A. en bra spikidé. Torde väl ha kanonchans att ta hem detta. MEN jag har ju en princip att ALLTID ha med 5:an i kort auto så jag tvingas dubbla med chanslöse 5 Sheriffen. Han har visserligen vunnit på 1640 auto från spår 5 tidigare men låt mig tvivla. Om den skulle vinna så vet ni nu hur jag kunde ha med den på två hästar.
Jadu Bosse. De är ju bara 4-5 år sedan gamle Cheriffen besökte vinnarcirkeln så det kanske smäller till igen Men tyvärr är han nog ute på för djupt vatten typ Marianergraven
Jäklar vilken ihålig Silverdivision.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-01-27 klockan 16:48.
Gammal 2025-01-27, 17:30   #5

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Jadu Bosse. De är ju bara 4-5 år sedan gamle Cheriffen besökte vinnarcirkeln så det kanske smäller till igen Men tyvärr är han nog ute på för djupt vatten typ Marianergraven
Jäklar vilken ihålig Silverdivision.
Jag vet, Efterhandare, men jag har lovat mig själv att aldrig mer åka på en femma i auto kort. Fast jag tänker ju ha med favoriten oxå (för säkerhets skull).
Gammal 2025-01-27, 22:59   #6

Sharp$: 5890
Standard

Går och väntar på att handbromsen i stall Kolgjini skall lossna, Adrian selar ut Savastano, en Ready Cash:are där handbromsen inte släppt.
Törnqvistans Muscle Hill:are Jackpot Mearas lär bli spelad som Ahlgrens bilar, dvs som spik på var mans bong.

Jag ”kärringen mot strömmen” kommer att ha minst tre hästar på systemet
1,2,5, samt med all sannolikhet en fjärde.

Lite kul att både Savastano och Jackpot Mearas har en coctail av gener från både Ready Cash och Muscle Hill (vilket ifs gäller väldigt många hästar har).

Tror och hoppas att Savastano får sitt genombrott som 5-åring och visar att den i i grund och botten har kapacitet att bli en gulddivisionare.

Det skall bli kul att höra hur Adrian/Dante skattar valacken på lördag.

På mitt system är det absolut ett måstestreck, vill inte stå kvar på station när tåget gått.

God tur med spelbesluten.

Jajjan

Senast redigerad av Jajjan den 2025-01-27 klockan 23:01.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-01-28, 12:15   #7

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 38395
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Går och väntar på att handbromsen i stall Kolgjini skall lossna, Adrian selar ut Savastano, en Ready Cash:are där handbromsen inte släppt.
Törnqvistans Muscle Hill:are Jackpot Mearas lär bli spelad som Ahlgrens bilar, dvs som spik på var mans bong.

Jag ”kärringen mot strömmen” kommer att ha minst tre hästar på systemet
1,2,5, samt med all sannolikhet en fjärde.

Lite kul att både Savastano och Jackpot Mearas har en coctail av gener från både Ready Cash och Muscle Hill (vilket ifs gäller väldigt många hästar har).

Tror och hoppas att Savastano får sitt genombrott som 5-åring och visar att den i i grund och botten har kapacitet att bli en gulddivisionare.

Det skall bli kul att höra hur Adrian/Dante skattar valacken på lördag.

På mitt system är det absolut ett måstestreck, vill inte stå kvar på station när tåget gått.

God tur med spelbesluten.

Jajjan
Jag har Savastano på två streck, men bestämmer inget ännu. Vill se vad stallet säger, om den behöver lopp eller så.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-01-28, 13:14   #8

Standard

Tidiga Tisdags Tankar

Kalmar travet lockar fram minnen från klassiska Midsommartravet som är och har varit en klassiker i många år. Banan kom till på 60 talet några år före Halmstad. På 70 talet var det Tommy Zackrisson, Magnus Sandgren och Roland Korsar som härjade på banan som tränare. Korsar tränade Rebur var en Rikstoto klassiker som utmärkte sig som banans reklamhäst.
Psst Kalmar banan har snäva kurvor och låångt upplopp 207m.

V75 1) Normalt hade väl Guld käkat upp Brons men som vanligt vid denna årstid står bästa guldhästarna och mumsar havre. Svagt intresse bland eliten. Klurigt lopp.
2 Ideal Du Vignac är en spännande Fransos som debuterar på hemmabanan efter lång paus. Noll Koll på tränare och häst men Timoko gener brukar inte vara fel och Uffe är stabil i jollen.
6 Dareios Di Poggio Hannas stallform är på topp och hästen duger nog bra i klassen.
8 Edibear har inte fått till det fult ut under fjolåret. Springer lite med handbromsen tilldragen. Men farlig att glömma helt.
9 Natorp Bo är en tuffing som alltid gör sitt jobb.
10 Four Guys Dream hade oxå ett lite svagt fjolår men är ju bra i grunden. Svårbedömd.

V75 2) 5 Jackpot Mearas Grym kuse. Klassklättrare XL.

V75 3) Ursvag Silverdivision. Skämmigt.
2 Ture L.A. Känns som klar förstahäst.
10 Smile Silvio är kanske bortlottad men platsar på min kupong. Hästen är tillbaka i grym form efter ett tufft 2024. Med tempo på loppet och rätt resa är han med på stregen.

V75 4) 3 Yatzy Töll Är kanske en sparv i tranedansen men jag gillar Töll hästar.
8 Safira Diablo Ojämn filur men kan skrälla.
11 Dancing Day Rikstoto vässad. Se upp.
15 Global Deadline Surt läge men Mika har vunnit från bakspår förr.

V75 5) Klass 2 är Klass 2.
1-2-3-4-5-6. 5 Nasdaq Newport är draget.

V75 6) 2 Stamsite Läcker Mommert travare. Jag tror Ipren mannen sitter på leken eller rättare sagt vinnar sulkyn. Bakom är det vidöppet.

V75 7) 5 LaFerrari Dimanche Tisdags spik.
Gammal 2025-01-28, 15:30   #9

Standard

Efterhandare!
Dina TTT (tidiga tisdags-tankar) stämmer till stor del överens med mina. Men i avd 2 vill jag gardera med 6 EARNEST som jag tror kommer slå till snart. Sen tycker jag att du glömt Hannas 10 NASH KEEPER i avd 5. När du ändå har så många hästar i det loppet vore det väl försmädligt att åka dit på en Hanna-häst? För övrigt intressanta idéer som vanligt. Som du säger är 8 EDIBEAR farlig att glömma bort. Hoppas många glömmer den så att de fina procenten håller i sig.
Gammal 2025-01-28, 15:49   #10

Standard

Citat:
Efterhandare!
Dina TTT (tidiga tisdags-tankar) stämmer till stor del överens med mina. Men i avd 2 vill jag gardera med 6 EARNEST som jag tror kommer slå till snart. Sen tycker jag att du glömt Hannas 10 NASH KEEPER i avd 5. När du ändå har så många hästar i det loppet vore det väl försmädligt att åka dit på en Hanna-häst? För övrigt intressanta idéer som vanligt. Som du säger är 8 EDIBEAR farlig att glömma bort. Hoppas många glömmer den så att de fina procenten håller i sig.
Du har så rätt Bosse Guld. Jag blev lite seg i kolan efter halva inlägget och glömde nämna Hannas båda luringar True Blue och Nash Keeper i garderingsloppen. Markerade dessa innan jag läste ditt inlägg Hanna har bra tryck i stallet och gått framåt som kusk med stormsteg.
Earnest är klar andrahäst. Det är ju mitt Dreamteam som agerar
Måste vara ett gott omen att vi har bra samsyn redan på tisdag

Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-01-28 klockan 16:06. Anledning: Earnest och True Blue
Gammal 2025-01-28, 15:54   #11

Standard

Citat:
Du har så rätt Bosse Guld. Jag blev lite seg i kolan efter halva inlägget och glömde nämna Hannas båda luringar Blue Sky och Nash Keeper i garderingsloppen. Markerade dessa innan jag läste ditt inlägg Hanna har bra tryck i stallet och gått framåt som kusk med stormsteg.
Earnest är klar andrahäst. Det är ju mitt Dreamteam som agerar
Måste vara ett gott omen att vi har bra samsyn redan på tisdag
Du menar väl True Blue?
Gammal 2025-01-28, 16:05   #12

Standard

Citat:
Du menar väl True Blue?
Ha,ha. Självklart. Demensen är svår att dölja.Men visst finns det travare som heter Blue Sky ? En gammal avelshingst ? Nej bäst att jag slutar innan jag sänker mig till apstadiet.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-01-28 klockan 16:35.
Gammal 2025-01-28, 17:07   #13

Standard

Citat:
Ha,ha. Självklart. Demensen är svår att dölja.Men visst finns det travare som heter Blue Sky ? En gammal avelshingst ? Nej bäst att jag slutar innan jag sänker mig till apstadiet.
Nädu, apstadiet får Trump och Putin administrera. Vi är ju intelligenta, fredliga och positiva människor. Lite "demens" ska väl en karl tåla? Jag fattade ju i alla fall vilken häst du menade! Så sluta inte!
Gammal 2025-01-28, 21:44   #14

Standard

Citat:
Jag har kämpat i hela mitt liv för att höja mig till apstadiet,
så fråga mig inte på vilken nivå var jag startade.
Gammal 2025-01-28, 22:12   #15

Standard

Nice Steel var bortlottad från spår 12 på Jägers i senaste starten, men på min bong given som 1%:are.
Jocke såsade med favoriten Nasha från spår 5.
PU hade givit upp loppet redan från start och körde prepare’, men rackarns vad märren gick över upploppet, snabbast av alla och jag lovade mig att spika nästa gång.

Kommer att göra sitt livs lopp på lördag om felfri.
Om de struker ett djur i främre fållan, skulle det vara ett jätte plus och då måste de med 20m tillägg vara j.... bra för att vara före Nice Steel över Kalmars 208 m långa upploppsraka.
Vanlig vagn är ok och skulle pappa PU hitta till spets, ja då blir det åka av, min gissning spets och dunderslut (hämta ut!).
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+5), Gus (+4), Difsteve (+5)

Senast redigerad av Jajjan den 2025-01-29 klockan 08:57.
Svara

td